2014. március 12., szerda

Miért csörögnek az eltűnt malajziai gép utasainak mobiljai?


Immár negyedik napja nincs semmi hír a Kuala Lumpurból indult, de Pekingbe soha meg nem érkezett malajziai repülőgépről, ami vészjelzés nélkül tűnt el a radarról. Most pedig egy újabb rejtély borzolja az amúgy is feszült idegeket.

A legfrissebb hírek szerint a szombaton nyom nélkül eltűnt malajziai repülőgép keresésének helyét kiterjesztették újabb területekre is, a hozzátartozókat egy egészen más kérdés foglalkoztatja: hogy lehet, hogy szeretteik mobiltelefonja még mindig kicsöng? A Kuala Lumpurból Pekingbe tartó járat vészjelzés leadása nélkül tűnt el a légiirányítás radarjáról nem messze Vietnam partjaitól, ám a hatóságok számára is rejtélyes módon nemcsak a gépet nem találják azóta, de még roncsokra sem bukkantak, ami legalább részben megmagyarázná, hogy mi történt. A repülőn a személyzettel együtt 239-en utaztak.
A többségében kíniakból álló utasok hozzátartozói egyre sürgetőbben követelik a válaszokat a hatóságoktól, ám amíg nem találják meg a gépet vagy annak maradványait, addig nehéz lenne bármit is mondani. A rokonok az elmúlt napokat a pekingi repülőtéren töltötték, várva a hírekre, közben pedig néhányan valami végső kétségbeeséstől vezérelve elkezdték a gépen utazó szeretteik telefonszámát tárcsázni. Most mindenki tudni szeretné, hogy ha terrorcselekmény történt és a gép megsemmisült, akkor vajon hogyan lehetséges, hogy a telefonok kicsöngenek, ha pedig nem robbant fel a gép, akkor hogy tűnhetett el ilyen hirtelen és főként most hol lehet.
Tovább szaporítja a kérdéseket az a furcsaság, hogy néhányan jelezték: a QQ nevű kínai közösségi hálón több eltűnt személy kisebb-nagyobb aktivitást mutat, úgy, mintha most is használná az internetet, ám a kapcsolatfelvételre irányuló próbálkozások rendre válasz nélkül maradnak.
(ma.hu)


6 fontos tény a maláj légitársaság 370-es járatának titokzatos eltűnéséről



Van néhány meglepő dolog, melyet nem mondtak el a maláj légitársaság 370-es járatáról, mely egyszerűen eltűnt a thaiföldi öböl felett 239 emberrel a fedélzeten. A járat hirtelen és teljes eltűnése előtt még a világ legjobb légi biztonsági hatóságai is értetlenül állnak.
"A légi biztonsági és terrorellenes hatóságok két kontinensen egyformán zavarban vannak amiatt, hogy a keresést merre kellene kezdeniük," - számolt be a Wall Street Journal.
"Egyelőre egyszerűen megmagyarázhatatlannak tűnik," - mondta Paul Hayes az Ascend Worldwide brit tanácsadó cég biztonsági és biztosítási igazgatója.
Miközben a nyomozók zavarban vannak, a média nem mondja el az egész történetet. Ezért összegyűjtöttünk néhány tényt, mely komoly kérdéseket vet fel, ha valaki követi az eseményeket.

1. Minden Boeing 777 kereskedelmi repülőgép fel van szerelve fekete doboz adatrögzítővel, mely képes túlélni bármilyen fedélzeti robbanást
Nem lehet magán a repülőgépen olyan robbanás, mely tönkreteheti a fekete dobozt. Ezek bombabiztos szerkezetek, melyek digitális felvételt készítenek a pilótafülkében történt beszélgetésekről, valamint a részletes repülési és irányítási adatokról.

2. A fekete doboz helymeghatározó jeleket továbbít legalább 30 napig, miután beleesik az óceánba
 De a fekete doboz jeleit ezen konkrét esemény után egyáltalán nem érzékelték. A nyomozóknak ezért van komoly problémájuk a gép megtalálásával. Normális esetben csak követniük kellene a fekete doboz adóegységének a jeleit.
De ebben az esetben a jel hiánya azt jelenti, hogy maga a fekete doboz - egy tárgy, melyet hatalmas robbanás túlélésére terveztek - vagy eltűnt, vagy elromlott, vagy egy olyan hatalmas erő semmisítette meg, mely túl van a repülőgép tervező mérnökök legrosszabb félelmein.

3. A megsemmisült repülőgép számos része természetes módon úszóképes, és lebeg a vízben
A korábbi esetekben, amikor egy repülőgép megsemmisült az óceán felett, vagy belezuhant a tengerbe, a lebegő törmeléket mindig észrevették a víz felszínén. Például a repülőgépeken található ülőlapokat mint úszó eszközöket lehet használni.
Tehát ezek az ülőlapok lebegnek a vízen, ahogy sok nem fémből készült repülőgép alkatrész is. Ha a 370-es járatot egy robbanás kényszerítette vízre, akkor nagy mennyiségű törmelék volna az óceánban, és ezt nem lenne nehéz észrevenni.
A tény, hogy nem találtak törmeléket, csak fokozza a rejtélyt, hogy a 370-es járat hogyan tűnhetett el szó szerint a föld felszínéről.
4. Ha rakéta semmisítette volna meg a 370-es járatot,az jelet hagyott volna a radaron
Egy elmélet kering jelenleg az interneten, hogy egy rakéta találta el az utasszállítót, felrobbantva a légi járművet és annak teljes tartalmát apró szilánkokra, ami olyan kis darabokat jelent, mely törmelékként nem kimutatható.
A probléma ezzel az elmélettel az, hogy nincs olyan ismert föld-levegő és leveg-levegő rakéta, mely ilyen képességekkel rendelkezne. Minden ismert rakéta hatalmas törmelékeket hoz létre, amikor felrobbantja a célpontot.
Mind a rakéta, mind a törmelék nagy méretű radarjelet hoz létre, mely jól látható a katonai hajók és a légi közlekedési hatóságok számára.

5. A repülőgép eltűnésének helye nem rejtélyes
A légiforgalmi irányítók teljesen pontos részletességgel ismerik, hogy hol volt a repülőgép abban a pillanatban, amikor eltűnt. Tudják a helyet, a magasságot és a repülési sebességet, három információ, melyből könnyen megbecsülhető a törmelékek valószínűsíthető helye.
Ne feledjük, a légi biztonsági nyomozók nem hülye emberek. Láttak már korábban levegőben történt robbanást, és tudják, hogyan hullanak le a törmelékek. Létezik már egy jelentős adatállomány repülőgép robbanásokról és balesetekről, melyek segítségével a nyomozók nagy pontossággal meg tudják állapítani, hogy hol található a törmelék. És még ezen fegyveres tapasztalatok és információk ellenére is teljesen érthetetlen egyelőre, hogy mi történt a 370-es járattal.

6. Ha a 370-es járatot eltérítették, akkor sem tűnt volna el a radarról
Egy repülőgép eltérítése nem okozza azt, hogy egyszerűen eltűnik a radarról. Még ha a transzponderek le is vannak tiltva a repülőgépen, a földi radar könnyen nyomon követheti a repülőgép úgynevezett "passzív" radarjának a pozícióját (a klasszikus földi radar rendszerek jelet bocsátanak ki, és ellenőrzik a visszaverődést).
Így annak az elméletnek, hogy a járatot eltérítették, egyáltalán nincs értelme. Ha egy repülőgépet eltérítenek, nem tűnik el egy varázsütésre a radarról.
Következtetés: a 370-es járat nem robbant fel, hanem eltűnt
Mindabból, amit eddig tudunk az a következtetés adódik, hogy a 370-es járat úgy tűnik, teljesen megmagyarázhatatlanul tűnt el. Egyértelmű, hogy nem térítették el (kivéve, ha a radar adatokat eltussolják), és minden órával egyre magabiztosabbak lehetünk abban, hogy nem történt a levegőben robbanás (kivéve ha a törmelék hirtelen felbukkan, ami eddig teljesen hiányzott).
Mindebből az a következtetés, hogy a 370-es járat egyszerűen olyan módon tűnt el, melyet még nem értünk. Mindez jelenleg elég bizarr elméleteket szül a világhálón, például vitákat egy lehetséges titkos katonai fegyver tesztről, a téridő szövet Bermuda-háromszögszerű hullámairól, és egy sejtésről, hogy nem földi (idegen) technológiával teleportálták a gépet.
Természetesen bizonyítékok nélkül ezek az elméletek csupán spekulációk. A legvalószínűbb magyarázat eddig az, hogy a törmelékeket egyszerűen azért nem találták meg, mert egy olyan területen estek le, amely valahogyan eddig kívül esett a keresési zónán. De ahogy telnek a napok, még ezt a magyarázatot is egyre nehezebb elfogadni.
A félelmetes az egészben nem az, hogy meg fogják találni a 370-es járat törmelékeit, hanem az, ha mégsem. Ha nem találják a törmeléket, azt is jelentheti, hogy valami teljesen új, titokzatos és hatalmas erő dolgozik a bolygónkon, ami elragadhatta a repülőgépet az égen, és nem hagyott hátra egy szemernyi bizonyítékot sem.
Ha létezik egy fegyver ilyen képességekkel, annak, aki irányítja, megvan az a lehetősége, hogy uralja a Föld minden nemzetét egy elképzelhetetlen erejű félelmetes katonai fegyverrel. Ez a gondolat sokkal ijesztőbb mint az, hogy egy repülőgép műszaki hiba miatt szenvedett végzetes balesetet.

ujvilagtudat.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése